måndag 16 augusti 2010

I dare you, snålrövar!

På ett personligt plan:
- När jag tänker på att inte kunna ge mitt barn rent vatten går jag sönder.

På ett globalt plan:
- Katastrofen i Pakistan drar klockan tillbaka cirka ett decennium. Det är uselt för oss och världen. Vi lever inte oberoende av varandra längre. Det kallas
g l o b a l i s e r i n g. Om ni har råd att semestra i Asien har ni också råd att avvara en femtiolapp eller två. Hoppa över glassen den här veckan.

Röda korset har startat en akut insamling:
Sms:a AKUT till 72 900 för att skänka 50 kr
Sms:a AKUT 100 till 72 900 för att skänka 100 kr
Sms:a AKUT 200 till 72 900 för att skänka 200 kr
Plusgiro: 900 800-4, Bankgiro: 900-8004 - Märk gåvan ”katastrofhjälpen”.

Du kan också på in på Röda Korsets hemsida, www.redcross.se, och skänka pengar. Klicka på online-knappen och märk gåvan med ”katastrofhjälpen”.

//Skitarg

4 kommentarer:

Benny Bling Bling sa...

Bra intiativ av dig.
Jag smsade genast in en slant.

egoistiska egon sa...

Nu ska här sms:as!

Rasande Rose sa...

Följer ovanstående exempel och håller fullständigt med!

Beatrix Vnunk sa...

Bra. Jag är nöjd.