måndag 20 april 2009

20 april - dag noll

Jag har alltid varit oerhört petig med att blogga under eget namn. På så sätt är jag säker på att bara skriva saker jag kan stå för. Och trots att jag är ganska så stridbar kan jag tycka att bloggen blir mesig mellan varven eftersom en del försiktighetsåtgärder är vidtagna. Rätt ofta för min mans skull. Icke desto mindre: i fredags blev jag av med ett jävla bra jobb på grund av något jag skrivit på bloggen. Och jag kunde knappt ha förutsett det.
Därför flyttar jag bloggen hit. De flesta som känner mig känner ju även mitt alterego Beatrix.
Jag har inget behov av att vara superhemlig, men jag föredrar om eventuella arbets- och uppdragsgivare inte kan googla upp mig i en handvändning.

Jag förlorar väl ett gäng läsare på kuppen, men jag vinner lite frihet.
Tråkigast är nog att jag förlorade alla kommentarer på gamla inlägg i flytten. Ofta tycker jag att kommentarerna förhöjer och förgyller inläggen. Ibland kan ett oerhört mediokert inlägg bli rent lysande med hjälp av andras kommentarer.
Alltnog: ni får gärna börja gödsla med nya kommentarer per omgående. Man tackar. Välkomna till retronyttgods;).

15 kommentarer:

Mama Mo sa...

Tack! Härligt to have you back redan!

Kenneth Grönwall sa...

Tryggt!

Frau Anna sa...

Fan, vad bittert att förlora jobb pga sitt bloggande.
Jag är dock glad och nöjd med att ha dig tillbaka!

Beatrix Vnunk sa...

MamaMo: Du vet mitt behov av kommunikation...

Kentson: Mycket!

Frau Anna: Inte så farligt som det låter. Vet inte riktigt om jag hade kunnat ta jobbet ändå, men nästa gång det händer kan det ju vara en katastrof.
Du förstår att du är skyldig mig något i retur nu?

retrostuff sa...

Hm, kanske något att ta efter? Det är ibland trist att inte kunna skriva det man egentligen vill, pga att te x svägerskor, av den perfekta sorten, läser.
Välkommen tillbaka Bea!
Bra bloggnamn :-)

Beatrix Vnunk sa...

Retrostuff: Helt riktig.
Svårare att göra anagram på yttermyr. Ytre Rytm?
Synd att det är ett t för lite.
Yttre rytm är faktiskt skitbra.

Pappa sa...

Välkommen tillbaka. Lika uppfriskande glad och elak som alltid.
Arbetsgivarnas missbruk av bloggcitat ska inte underskattas. Allt vad du skriver kan komma att användas mot dig.
George Orwell skulle tycka Sverige verkar väldigt välbekant

Colette van Luik sa...

Så. Ordningen är återställd. Härligt. Utmärkt. Bra.

Unknown sa...

Makten och härligheten! Hurra.
Tänk om jag skulle försöka mig på att utöka den ytterligare lite...

Unknown sa...

Osså det där med anagram då.
Det kan bli "gytter nordost", "ostronet drygt" och "dotterson gryt".
Å på förnamnet "snara ana"
Lite småpiffigt...

Beatrix Vnunk sa...

Pappa: Skönt att ha dig och Orwell här.

Colette: Jepp, jag har alltid varit en vän av ordning.

Mina: Kan Nytt retro-gods utöva något slags makt i retur och få dig att bli en lite mer frekvent bloggare? Jag saknar dig.
//Snara ana - Drygt ostron

egoistiska egon sa...

BRA ATT DU ÄR TILLBAKA!

(ja, versaler är nödvändigt)

Beatrix Vnunk sa...

Egon&Linda: Jag är bara så glad att ni hänger på!

Elias sa...

Äh, man hann ju knappt börja sakna dig. Välkommen tebax!

Beatrix Vnunk sa...

Elias: jag känner att jag inte är en sån sort som ska saknas allt för mycket:)