måndag 20 april 2009

Misstänksam

Jag har fått en ny handledare till min uppsats. Det är lite känsligt för mig. Jag gillade den gamla väldigt mycket och jag är noga med vem jag släpper in på livet. Min massör slutade jobba för ett år sedan och sedan dess är min rygg orörd. Jag åker envist till Uppsala för att gå till tandläkaren. Jag var utan gynekolog i tre år sedan min gamla försvann och jag upphörde lyssna på morgonpasset på 90-talet då Sara Kadefors slutade. Vissa personer är inte utbytbara.
På måndag ska jag träffa min nya handledare som är psykolog i botten och jobbar med människa-/datorinteraktion. Det låter jättebra och spännande, men hon är inte Ylva och jag känner mig både misstänksam och rädd.

Jag vill också passa på att påpeka att jag, till skillnad från 99,9% av befolkningen, aldrig förstått Filipåfredriks storhet. Efter gårdagens märkliga program tänker jag aldrig ens ge dem en chans. Känslan när jag bytte kanal var som när man får lämna ett barnkalas. Ljuva tystnad.

Nu borde jag göra något inkomstbringande.

PS! Det går ju helfint att blogga här också. Nu börjar jag känna mig varm i kläderna!

11 kommentarer:

egoistiska egon sa...

Helt rätt. Den här argumentationen har jag och K ganska ofta. Jag hävdar envist att det bara är dumt att bryta ett vinnande koncept så länge det är vinnande. Han har några konstiga motargument som jag inte lagt på minnet riktigt.
:)

Beatrix Vnunk sa...

Helt ohört väljer jag att hålla med dig och ignorera K.

li.te sa...

Delar gärna på den kvarvarande procentsatsen ang ej förstå storhet filipåfredrik. En nära släkting i Köping är däremot både stor och rolig.
R.I.P Sara Kadefors.
Lycka till med ny handledare.

Beatrix Vnunk sa...

Li.te: Vi är nog släkt på ett avancerat vis. Det finns mycket som tyder på det.

Beatrix Vnunk sa...

Linda: igår kväll fick jag faktiskt en sorgsen attack...
Jag gillar ju att vara jag.
Men det kommer att bli fint.

my sa...

Det kommer att gå så bra så.
Hur många är vi? Ja, vi som är den där 0,1%:en. Matte har aldrig varit min starka sida.

Beatrix Vnunk sa...

My: vi lämnar över det till nån som kan va?

Mama Mo sa...

Taskigt av den första handledaren att lämna dig i sticket ju...

Beatrix Vnunk sa...

Mama: Ja den där jävla typen. Hmf.

Kaisa sa...

Filip och Fredrik T.T Dissa alla utom F&F. Dear god. *snyft*
Tack vare dom kunde jag stanna uppe hela natten för att se Obamas tacktal. Att få mig att sitta igenom en valvaka, det är inte något litet. *skakar på huvudet*

*gråter lite*

(jag överdrivet alltid. vänj dig)

Beatrix Vnunk sa...

Kaisa: Sorry, sis. Jag tycker bara att de är fula och gapiga. Inte min grej.
F&F - på grund av dem orkade jag inte ens ta mig igenom en show där både Manson och Gardell är med. DET är inte något litet. Sirru.

Jag gillar överdrifter:)