måndag 8 september 2008

candy, godis och ångest

i fredags skickad jag jobb till tryck. Från och med fredag har jag semester. De här dagarna är lite avtransportsträcka. Vaknade och kände mig hejdlöst ostressad. Startade dagen med ett bad, ringde tryckarn och började skissa på lite prylar framåt i tiden. Lunchade med egon. En av de bättre luncher jag ätit på länge. Och bästa sällskapet. Tog en promenad hem i ösregnet. Dränkt men ombytt och på gott humör rullade jag ihop i soffan med en påse godis och fastnade i en heath ledger-film "candy" om ung kärlek, heroin och moraliskt förfall och totalt fördärv. I skrivande stund avgiftning av höggravid kvinna.
Nu känner jag mig helt apatisk och ledighetslyckan har ersatts med en känsla av total depravation och ångest. Fan också, jag var bara ett knapptryck från cityakuten.
Nu känner jag mig tvungen att göra något nyttigt.

Inga kommentarer: