måndag 20 juni 2011

Så där i största allmänhet

Jag vill inte mörda den här bloggen fallifall jag vill snacka skit om grannar eller så. Problemet är att jag både måste vilja snacka skit om grannarna OCH ha tid. Det är surt. Hur som petar jag liv i den här bloggen genom lite osorterade iakttagelser:
  • Jag och min man har inte samma sorts humor. Alls. Är inte det lite märkligt, tycker ni? Att man kan vara ihop i nästan 20 år utan att garva åt samma grejer...? Det är ju annars sånt som man läser om "vi skrattar åt samma saker", "så håller vi äktenskapet vid liv". Jag tycker att min mans humor är nästan plågsam och när jag skämtar tycker han att jag är ond.
  • Jag är sist i Sverige med att bränna över alla mina skivor till en extern hårddisk för att sedan kunna skicka de fula plastmojängerna åt helvete. Vilka grejer man hittar! Har jag pröjsat sek 200 för Di Leva-samlingen!? Och who the fuck är Blue Cantrell!?
  • Jag ska ha svenne-semester för första gången i mitt liv. Ledig från och med miss summer, charter, släktturné och åter i augusti. Från djupet av mitt hjärta känner jag att det är galet osexigt. Men så är det - dagis är stängt och barn kräver i största allmänhet en egen logik och semester. Jag har fått låna en resväska. Min ryggsäck har inget i sammanhanget att göra. Har jag förstått.
  • Jag har läst de två första böckerna i trilogin om Victoria Bergmans svaghet. Läs dem! Helt fantastiska. Jag varnar och rekommenderar. De är fruktansvärda, men bra. Som om Stig Larsson fast med en vass intelligens och ett svart djup. Jag kan inte förstå hur jag ska stå ut med att vänta på del tre som beräknas komma nästa sommar.

Vad gör ni? Följer ni fortfarande Bea?

11 kommentarer:

egoistiska egon sa...

Klart vi gör!

Beatrix Vnunk sa...

Underbart. Jag ska nog förtala någon här snart. Eller skriva något begåvat. Vänta bara.
Tack.

Anna-Karin sa...

Klart vi följer Bea!

Frau Anna sa...

Vi följer Bea på så många ställen vi kan och får.

Kim sa...

Oi Bea!
Jag ser också fram emot svennesemester.
Och den där Cantrell låter bekant. Har för mig att hon hade en rätt jobbig stämma på något vis.
*Smack*

Pappa sa...

Titta, jäntan bloggar igen. Tack.

my sa...

Följer gärna, både humor och humör... det vet du!
Glad missafton! (fast få inte stången i skallen)

Beatrix Vnunk sa...

Det här känns ju riktigt fint. Att ni finns alltså. Man kanske skulle larma och göra sig till lite.

S i Göteborg sa...

Du är inte sist i Sverige, jag finns kvar med en stor skivsamling! Som dock knappt fått något tillskott sedan barnet kom. Tråkig biverkning.

Vi skrattar inte heller åt samma saker tyvärr. Men det beror nog mer på mig, jag skrattar sällan. Och ofta åt alldeles för smala långsökta skämt. Men njuter av att se frun läsa samma serier som jag bara log inombords åt, men på hennes sida av köksbordet är det storgarv!

Jag ser fram emot recensionen av svenne-semestern. Jag kan inte bestämma mig om jag är lockad eller avskräckt. Finns det löplinor för barn? Om inte tror jag det är bäst att vi håller oss hemma alt. tar med oss släkten som kan jaga ungen om mammorna ska få någon vila...

Johan sa...

Hurra! Var rädd att det var nedlagt här. Utflyttat och höll på att växa igen. Men så var du här med lien. Håll öppet!

Liza sa...

Visst följer jag Bea! :) Jag blir förmodligen sist i Finland att bränna över mina CD-skivor till en extern hårddisk, jag har nämligen inte gjort det än... :)