fredag 21 maj 2010

Pivot


I brist på egen kreativitet och idéer tänker jag låssas att jag är überlyckad skådas inbjuden till Actors Studio och besvara Bernard Pivots frågeformulär. Det tycker jag att ni också kan göra. Lika bra att vara redo när James Lipton ringer.


Question 1. What is your favorite word?

Civilkurage.

Question 2. What is your least favorite word?

Mediatränad.


Question 3. What turns you on creatively, spiritually, or emotionally?

Självständighet.


Question 4. What turns you off?

Politisk korrekthet.


Question 5. What is your favorite curse word?

Satan.


Question 6. What sound or noise do you love?

När min son gurglar av skratt. Och regn.


Question 7. What sound or noise do you hate?

Killgäng som skrålar.


Question 8. What profession, other than your own, would you like to attempt?

Trädgårdsmästare eller barnmorska.


Question 9. What profession would you not like to do?

Ekonom. Eller datatekniker.


Question 10. If Heaven exists, what would you like to hear God say when you arrive at the Pearly Gates?

Bra jobbat. Nu får du sova, äta och vara med ditt eget folk!

4 kommentarer:

Sophie sa...

jag hade iofs kunnat skriva under på de flesta av dina. 1,3,4,7,9, tian funkar också.

hp!

Johan sa...

...skrattade åt ditt svar på fråga sex. Det ena leder väl till det andra? Annars är frågorna förbannat bra. Hur hare gått för "svenskvarianten" med Stina Dabrowski? Nån som vet?

WispyBlue sa...

Åh, vad det är mysigt att kolla på inside the actor's studio =) satt och streckkollade på det på youtube. T.o.m folk som Tom Cruise verkar lugna och normala och mänskliga. hehe.

Beatrix Vnunk sa...

Kaisa: Inte Tom!? Väl?!
Jag har inte sett den.

Min favvo är nog Dustin Hoffman. Eller Sean Penn. Eller...
Aa, fan va bra det är!