onsdag 5 januari 2011

Dag 15 - Mina drömmar

Detta är något av en akilleshäl för mig. Jag har inga drömmar. Knappt ens några diffusa, övergripande. Jag är uppväxt i en tid och ett klimat där drömmande inte var något positivt. Till för romantiker och drönare. Tyvärr.
Dessutom har jag omgivit mig med människor som på olika sätt drivit mig till ett icke-drömskt tillstånd. Tyvärr.
Jag skulle vilja säga att jag drömmer om allt från fred på jorden, lycka och några miljoner på banken, men i djupet av mitt intellekt tycker jag att det vore slöseri på tid.
Tyvärr.

2 kommentarer:

Johan sa...

Jag drömmer aldrig om att rädda världen. Däremot att göra den till ett sämre ställe för dem i min absoluta närhet. Sist fick jag en vinterkräksjukeattack sittandes längst bak på en smockfull buss på väg ut ur stan. Alltså 12 minuter till närmaste hållplats. Någon enda gång har jag feberdrömt att jag går lika sprättigt som galanten på Johnny Walker-flaskan. Bakom en dvärg med puckelrygg, stönande och släpandes på champagne och en säck med droger. Jag skrattar aristrokratiskt och tillgjort med promenadkäpp. Men den jävla roliga drömmen kommer aldrig tillbaka igen. Bara variationer från bussresan. Ungefär varannan diarré- vinterkräksjukeattack. Jag sätter mig faktiskt aldrig längst bak i bussen i verkligheten längre. Jag kan ju råka somna.....

Beatrix Vnunk sa...

Hahahaha. Johan, din spjuver. Fan vad jag är dåligt frekvent på bloggen numera...