måndag 10 januari 2011

Dag 16 - min första kyss

12 år, årskurs 6, Bälingeskolans matsal på disco. Killen hette Peder och alla i plugget, oavsett årskurs, ville vara tillsammans med honom och hade frågat chans på honom tusen gånger. Han svarade alltid nej och hade som princip "att inte vara ihop med någon". Men jag var ny i skolan (jag tror att jag har nämnt att jag ofta flyttade), från stan och helhipp så han gjorde ett undantag och frågade chans på mig. Problemet var att jag hajjade noll av hur det där kyssandet skulle gå till. Fattade inte vad jag förväntades göra med tungan och det hela var rätt slafsigt och meningslöst.
Icke desto mindre var kvällen en smula magisk.

Redan nästa vecka gjorde Peder slut, men det var ok - jag var ändå hans första riktiga tjej. Pilutta.

4 kommentarer:

retrostuff sa...

Åh, vad gulligt. Har du bott i Bälinge!?

Kim sa...

Åh, Peder!

Annika sa...

Slafsigt, meningslöst och oerhört nervöst.

Beatrix Vnunk sa...

My: så klart! Nämn en plats - jag har troligtvis bott där!
Just Bälinge var en av de sämre tripparna i livet. Men som alltid: kort, mycket kort.