tisdag 4 januari 2011

Dag 14 - Dagens outfit

Varma kläder. Skitvarma kläder. Stor pälsmössa och fårskinnspäls.
Men va fan det här är väl ingen jävla modeblogg!?
Vad är liksom poängen med en trettidagarsutmaning om det ska vara samma utmaningar. Jag vägrar fler kläddagar. Kläder är min guilty unpleasure. Jag är sjukt ointresserad av att prata om kläder. Jag gillar fina kläder, men hatar att shoppa och diskutera dem. Det mest stressande jag vet är när någon börjar beskriva ett plagg: ...så går det en söm där, med en bomullsdetalj som löper över hela högersida....
Jag är förlorad redan på sömmen. Kan varken visualisera eller intressera mig.

6 kommentarer:

Anna-Karin sa...

Jaa! Jag vill gärna ha en välutrustad garderob med kläder som klär mig utmärkt, för alla situationer. Men jag klarar inte av att skaffa dem och jag klarar inte av att beskriva dem heller. Jag kan inte i min värld förstå hur folk kan göra sk. kreationer. Tycker det är lite imponerande även om jag inte kan förstå.

Frau Anna sa...

Hear, hear... till både Bearnaisesåsen och Kaaja.

Beatrix Vnunk sa...

Se där! Kanhända är jag inte ensam i detta. Jag läser inte en enda modeblogg. På rikt.

Johan sa...

Ah! Har alltid misstänkt att när du som Jämtska säjer: "..dehär gamla paltorna" Så pratar du ju egentligen mat.

Tesslan sa...

Precis så är jag oxå - åtminstone när det gäller mina egna paltor. Det jag syr själv till barnen beskriver jag dock gärna vitt o brett i min syblogg :-)

Beatrix Vnunk sa...

Johan: hohoho! Din skojare.

Tesslan: vad märkligt egentligen:D