torsdag 30 december 2010

Dag 13 - Den här veckan

Denna vecka är årets sista och jag dras med tvångstankar i stil med att "nästa år blir alltid som årets sista dag". Om man var glad blir hela nästa år glatt och trevligt. Om man var deppig blir det ett eländes elände. Det är av yttersta vikt att inte vara sjuk eller för full. Eller ful - må gud förbjuda. Därför sätter jag stort hopp till morgondagen som är nyårsafton. Lite speciellt i år eftersom denna vecka har varit från helvetet. Jag dras med en segdragen urinvägsinfektion och lever i efterdyninigarna av årets tredje förkylning! Jag som aldrig-aldrig är sjuk. Hela veckan har varit arbetsvecka, mitt hem är under omkonstruktion och min son får tänder. Helt meningslöst om ni frågar mig. De ska ju ändå tappas sen. Icke desto mindre ska tandjävlarna skötas och borstas och de gör ont så in i helvete när de kommer. Antagligen för ungen, men allra mest för mig. Han gnager på mig i desperation, ylar och gnäller hela nätterna vilket innebär något slags halvdvala istället för sömn.
Under 2010 har jag en gång sovit fem timmar på raken. Oftast färre än fyra så jag är inte riktig i form varken för att leverera, bli biten eller bära möbler.
- Du låter lite full när du pratar, påpekade min ömma moder i morse.

Som ni förstår är det av y-t-t-e-r-s-t-a vikt att morgondagen blir GREJT. Ok?

2 kommentarer:

my sa...

Jag hoppas verkligen den blev det. Kvällen i går.
Min mobil är död, och jag har ingen aning om någons nummer i huvudet. Jag skålade i bubbelvatten och hoppas året fortsätter lika lugnt som det började. Nu blir det Ditt år!

Beatrix Vnunk sa...

My: jag hoppas och tror att det blir VÅRT år!