tisdag 28 december 2010

Dag 12 - vad jag har i min handväska

Jag har knappt någon handväska. Likt en fjortis fortsätter jag att försöka pula ner allt i fickorna oavsett storlek på pinal och ficka. Ibland till fest försöker jag få till en väska och detta slutar alltid i panikångest eftersom jag vet noll och nada om väskor. Jag förstår inte hur de ska vara konstruerade eller hur de bör se ut. Jag tycker också alltid att de är för dyra.
Just nu sliter jag ont med skötväskan som ska innehålla blöjor, servetter, bananer och annan skit som inte får plats ens i dunjackan.

Men ok om vi ska se det rent symboliskt så har jag ALLTID nässpray i väskan.

5 kommentarer:

Pak-P sa...

Haha, min absolut första tanke innan jag ens hann få upp inlägget var "använder du ens handväska?!". Och det fick jag ju svar på inom en sekund eller två.

Oklart vad det är som fått mig att få denna förutfattade men ack så sanna bild av dig:)

Johan sa...

Det måste ju bli ett problem när du "ska till "stranden". (nu är ju detta knappast troligt. Men om!)Nim i fin solhatt. Du obekväm med en kasse full med grejer! Packningen har ju för de flesta blivit tyngre sen folk vart "moderna". Råkar dock veta att du med bravur använder ryggsäck! Dock kanske så långt ifrån handväska" man kan komma. Den som designar en handväska som tar 30 liter har iallafall sålt en. Till dig.

Benny Bling Bling sa...

Om du nu hade en handväska kring din närhet borde den alltid ha innehållit en bild på en staty med ett citat från Strindberg.

Det, det är ett julkort med klass de!

Kim sa...

Jag läste en gång att din idol (host) Pernilla W blev beroende av nässpray.
Så jag höjer ett varningens finger.

Beatrix Vnunk sa...

PP: Ja, du ser ju! Underbart.
Johan: Correcto-mundo!
Bling: Puss.
Kim: Jag tror att detta är en last jag delar med provocerande många provocerande människor. Jag måste ur träsket.