lördag 29 september 2007

jag äter som en jävla häst också

jag är en kass brud. Med betoning på brud. Jag har typ 260 högskolepoäng men jag vet noll och inget om smink, krämer och håruppsättningar. Jag sminkar mig bara för att inte vara ful. Det går fort som fan och resultatet är förmodligen allt annat än lyckat för det professionella ögat. Jag tvättar bort sminket med tvål och vatten trots att jag förstått att det i vissa länder är straffet för mord. Jag har inget att tillägga när folk pratar stylingtips och schampon. Det är inte direkt så att jag inte är intresserad, det verkar bara ta så jävla lång tid. Redan som mycket ung förbryllades jag av att mina väninnor verkade gilla att "göra sig i ordning" före krogbesök. Jag var, tyvärr, redan då mest intresserad av själva festen och kunde inte snabbt nog vara på plats. Min bästis annica är hopplöst likadan.
Min äldsta syster är ett superproffs. Ibland blir hon arg på mig när jag är osminkad och några gånger har hon upprört anklagat mig för att uppvigla andra till att inte sminka sig. När hon och jag ska göra något sitter hon, som en sträng lärarinna, bredvid mig och inspekterar mina sminkinsatser:
- Du har fransar under ögonen också, påpekar hon ilsket.

Första gången jag var på skönhetssalong var för två år sedan då jag för första gången i hela mitt liv vaxade benen. Det var en stor dag.
I dag är allt på väg att förändras!
Jag och annica ska på tjejkväll. Min hårfrisörska har bjudit in mig. Hon har antagligen sett att jag är i ett skriande behov av styling (jag kunde ha erbjudit mig att styla inbjudan däremot). I kväll ska det ske. Det är stort. Större än ni kan föreställa er. Min första riktiga tjejgrej. Jag är lite rädd men förväntansfull. Anna-Sara 2.0. New and improved. Nu med glucasil.
...vad fan är glucasil? är det någon som vet?
Och när frågelådan ändå är igång skulle jag och kentson vilja veta:
- hur lång är cat deeley?

Inga kommentarer: