måndag 24 september 2007

zzzzzzzzzzzzzzz

jag gillar fotboll. Framför allt brasiliansk fotboll. I en landskamp sverige brasilien är mitt val inte självklart. Och jag vet, och hyllar, att idrotten rent generellt fört mycket gott med sig.
MEN! á propos kvällens derby måste jag säga: fyyy för faaan vad jag är skitless på hur mycket män kostar samhället. De kan ju förhelvete inte ens göra något så grundläggande simpelt som att hålla på ett lag utan att kosta samhället en smärre förmögenhet. Det är en boll som skall in i mål. Det är inget som förändrar världen eller ditt liv. Men det ska slåss, förnedras, rivas ner och förstöras. Barn, klena, fönster, byggnader och åldringar göre sig icke besväret att komma i vägen för supportrar och deras framfart. För att...? Vaddå? Jag orkar inte ens följa debatten längre. Det är ju bara så dumt. Titta på fotboll. Drick en öl. Ät en korv Gläds, sorgsnas och gå hem. Vari ligger svårigheten?
Jag vill fan inte betala för att män skall kunna idrotta. Måste allt gå sönder? Jag orkar inte att dyr nyhetstid upptas av att infama av hankön gräver upp gräsmattor och övar spanska substantiv i form av väggmålningar. Jag orkar egentligen inte ens tänka på eller skriva om det... ...jag slutar nu.

För övrigt tror jag på kryss i kväll. Trots att AIK är det bättre laget. Om någon undrade.

Inga kommentarer: