fredag 22 februari 2008

dom

jag har läst att martin timell är den person de flesta svenskar vill bo granne med. Och de vill ha victoria som bästis och vara som agneta sjödin.
- vilka är dessa människor!? Hur många är de? Var bor de? Hur ser de ut?
Ingen jag känner vill helst träffa kungen eller rösta på marie picasso i idol.

Vem röstar på carola i melodifestivalen (nåja) och slår ner transvestiter i tunnelbanan?
Ingen jag känner.

Vem klipper ut rabattkupongerna, sparar ihop en buffert och lyssnar på rix morgon zoo? Vem tycker att homosexualitet är sjukt och att det är omanligt att ta pappaledigt?
Vilka är de som "rasar" över ändrade tv-tablåer, indraget kalle-anka på julafton och ringer tittarombudsmannen?
Absolut ingen jag känner.
Ändå tycks de vara överallt och hela tiden uttala sig.

Är min bekantskapskrets så jävla udda?

Inga kommentarer: