lördag 27 oktober 2007

felsparad

jag är tillhör inte det stressade släktet. Jag gjorde förr. Och tröttnade fullständigt på det. Med åren har jag utvecklat en så ostressad stil att jag ibland misstänker att om jag vore lite mindre stressad skulle jag vara död.

Jag sover som en klubbad säl och kaffar runt genom livet som en fryntlig farbror. Men! Men de senaste veckorna har bråkat. Vissa nätter sover jag liksom inte. Jag dvalar. Jag ligger och blundar och är för trött för att röra mig men hjärnan vägrar stänga av. Allt registreras och förvrängs med den utmattades envishet. I natt försökte jag läsa, men ögonen föll hela tiden i hop så jag fick i stället blunda i mörkret och lyssna på min hjärna. Efter cirka 4 timmar frågade jag mig själv:
- varför kan jag inte sova?
Hjärnan svarade med enkel härlighet:
- därför att du har sparat dig själv som en jpg och klippt ut texten ur in design istället för att importera den.
Om en vecka går jag på semester. Det är en helvetes tur, vågar jag påstå.

Inga kommentarer: