torsdag 18 oktober 2007

jag kan inte...

...leva med mitt förra dystra inlägg som det senaste!
I dag har jag varit på baby-tittning. Baby och baby förresten, seved, som barnet heter, har hunnit bli ett halvår. Man har märkligt nog alltid mer bråttom till barer än till baby-go-sees. Mamma jeanette - vän, kollega och fantastisk illustratör - såg så där färglöst lysande ut som nyblivna morsor ofta gör. Seved själv såg förvånad ut, rev loss två tussar av mitt hår och kräktes på mina byxor. Det var ok. Hade han varit femton år äldre hade jag blivit skitförbannad.
Barn kommer undan med det mesta!

Illustrationen ovan är signerad jeanette rönnholm och ingår i en alldeles förträfflig bok som de senaste sju åren haft arbetsnamn "pojken och paddan - elva berättelser ur det verkliga livet". Vi ska göra klart den lite senare.

Inga kommentarer: