onsdag 21 november 2007

vanans makt

märkligt, förra gången jag vaknade efter en hel natts sömn hoppade jag i ett par sandaler och masade mig i väg och blev masserad, tvättad med varm mjölk och örter. Sen åt jag frukost bestående av chokladcroissanter och färsk frukt. Läste en timme och masade mig ner till havet.
En morgonrutin som pågick i två veckor och som jag är helt van vid.

I morse vaknade jag till det där besynnerliga ljudet av väckarklocka som alltid är omilt. Det var kallt och mörkt. Därefter vet jag att det förväntas av mig att jag ska gno ihop något slags frukost, duscha, plocka ihop mina pinaler (vad nu det är) och ta mig till jobbet. Denna rutin har pågått till och från i hela mitt liv. Säg; kanske totalt sett 30 år. Det märkliga är att jag inte har någon aning om hur man gör. Minns inte alls hur man sköter morgonrutiner och jobbar. Har sysslat med en säljtext i två timmar. Jag bara klipper ut och klistrar in samma meningar om och om igen på olika ställen. Förstår inget. Varför är detta så jävla svårt att göra till en enkel vana!? Av någon anledning känner jag mig lurad och lite orättvist behandlad.

Inga kommentarer: