söndag 27 juli 2008

juli - snart över

jag har haft en och en halv veckas ofrivillig semester pga arbetsbrist. Jag ogillar att ha semester i juli och undviker det som pesten. Jag jobbade som utbildare på gymnasiet i ett gäng år och lovade mig själv att aldrig mer ta semester i juli igen. Så när som på ett år har jag lyckats.
Det är så jävla svårt att göra av sig själv i juli. Jag gillar grekland men det är ju helt jävla hopplöst. Löjligt dyrt och totalt överbefolkat. Lite som thailand i december. Det går liksom inte att få vara ifred. Man kan dra iväg till den avlägsnaste plats och vara helt säker på ett: "menheeeejvadvärldenärliten".
/Det vore kul att någon gång gå fram till en främling i miami och säga: dig har jag aldrig träffat vad stor världen är!/

Om man istället stannar hemma i sverige är risken stor för dåligt väder och en nästan garanterad känsla av att "det är jävligt synd om mig". Blir vädret däremot fint förväntas man tränga ihop sig tillsammans med resten av befolkningen på trånga badplatser och syssla med den infantila sysslan "solning". Badar i sverige gör jag bara inte. Fyfan va kallt, mörkt och äckligt. Jag har kommit fram till att en månad i sydamerika kanske skulle vara lösningen...? Eller boka in mig chez maison belle i sundsvall?

Jag kan inte påstå att jag är utvilad, däremot jävligt uttråkad. Så nu skrider jag till jobbet igen. Med ett lyckligt leende och sikte på aparoliga augusti då alla packat ihop den tokroliga semestergarderoben och börjat jobba igen.

Förresten; de här tropiska nätterna de pratar om...? Såååå jävla varmt tycker jag inte att det känns. Frös i tshirt och sjal på väg hem igår...

Inga kommentarer: