söndag 27 juli 2008

sista semesterdagen

åkte ut till djurgården för att försöka förgylla det mjölkvita som utger sig för att vara min kropp. Inte oväntat var min arbetsmoral över så fort frukt, godis och tidningar var förbrukade. 30 minuter cirka. Sen tog vi en biltur och begapade avundsjukt djurgårdens miljonpalats där dämpade gräsklippare brummade likt diskreta sedelpressar. Tog oss vidare till gåshaga där jag aldrig varit. Det såg ut som ett lite ängsligt miami. Vi åt på ett fegt inrett art deco-hak och det hela var rätt underhållande.
Men maten var rent usel och stämningen sjönk.
Sen läste jag i en gratistidning att min idol göran greider anser att eywind jonssons krilon-svit är litteraturens mest överskattade. Jag blev förtvivlad.
Sen kom en gåshagga med en mopsjävlel som fick sitta med till bords. Då lämnade jag, äcklad, gåshaga. Jag måste inte åka dit igen.

Ikväll tror jag det blir bio. Och hela veckans in treatment.

Inga kommentarer: