tisdag 15 juli 2008

sommarrapporter & meningen med livet

sommarsverige rapporterar in och någonstans mellan vår stadsministers "beslutet är fattat" och kändisarnas helt naturliga och förvånande tvillingfödslar meddelar michanek att hon är drabbad av jordskalv. Guddotterns mor gråter floder över boken jag rekommenderade och grannen är mörkrädd på landet. Modig-s har via vykort låtit rapportera att meningen med livet kanske är mat, sprit och semester.
Jag vill för övrigt skälla på mina dagliga 40 - 70 unika läsare som inte svarat i enkäten om livets mening. Slarvigt. Av de 21 som svarade verkar en överhängande majoritet anse att livets mening är att "må bra". Tillvägagångssättet är oklart.
Bara en ansåg att livet inte har någon mening.
De två som svarat att livets mening är "annat" gör mig avundsjuk och beundrande. Eventuellt vet de något som de inte redovisar för.

Kentson menar att livets mening är att vara glad. Jag tror jag går på den linjen av det enkla skäl att jag oftast är glad. Jag är gladare än jag har semester. Jag är gladare än har pengar. Jag är gladare än har barn. Et cetera.
Mitt livs mening är att vara glad.

I dag tar jag mig semester. Jag och boken ska ta en långpromenad och hitta en plats nära glass i solen.

Inga kommentarer: