lördag 5 juli 2008

sylthjärna

vår stadsminister går verkligen från klarhet till klarhet och jag känner att jag borde orda om detta, men alla andra gör det ju bättre.
Jag laddar för att rita upp en nidbild, skriva ett illa förklätt terroristmeddelande från usamis_37@hotmail.com eller så, men jag är helt enkel för trött. Min hjärna är satt på håll, vänt och paus.

Det är min mans semester som suger musten ur mig. Hela denna vecka har han varit som en yster tonårsjävel på sommarbete. All hans tid går åt till att bli full på stureplan med sina jämnåriga kamrater.
- Schysstarå, får fredrik sova här?
Och som en milt överseende moder svarar jag:
- det är klart han får, bara ni är tysta och jag får sova.
Så blir det naturligtvis inte. Vid 24-snåret ringer han och förkunnar sin kärlek. Vid 4 kommer han hem och väsnas, petar på mig och frågar om jag sover. Vid 7 börjar han snarka högt och vid 8 står jag inte ut att vistas i spritångorna längre.
Här sitter jag bakfull som en korp helt utan alkohol.

Nästa vecka jobbar han.
Det gör inget.
I kväll får man vin på globetrottern michaneks balkong. Det gäller att haffa henne de sekunder hon är hemma. Morgondagens eventuella baksmälla kommer i alla fall att kännas rättvis.

Inga kommentarer: