torsdag 12 november 2009

Av stor vikt för journalistiken och nätverkandet

Ebba von Sydow har startat ett "kraftfullt, givande nätverk för kvinnor som vill göra skillnad". Nätverket "informerar helt enkelt om aktuella, viktiga välgörenhetsprojekt inom miljö, socialt- och etiskt engagemang". Tanken är att "kombinera lite materialism med idealism".

À propos detta säger hon: "Sedan jag började min bana som journalist för tio år sedan har det tack och lov hänt mycket, myten om att mode och kläder skulle vara ett ytligt och och korkat ämnesområde har vi tack och lov tagit död på".

Språket? Verklighetsförankringen?
Det handlar rätt mycket mer om att hitta ett rätt en att finna fem fel. Jag tycker fan inte ens att det känns bra att hon kallar sig journalist...

7 kommentarer:

It´s all about me sa...

Åh. Nej.
Försöker också febrilt hitta ett rätt...

Ordet miljö kanske?
Synd att det krossas några ord senare.

men eller hur sa...

Härligt att du är tillbaka! Som vanligt säger jag bara -På dom!

Kim M sa...

"Min bana som journalist"...

WispyBlue sa...

haha, jag blev tvungen att googla Ebba von Sydow.

Beatrix Vnunk sa...

Ja men det är ju så deprimerande och kul. På samma gång.

Kaisa: Tumme upp! Det finns alltså poäng i att leva i norr:D

Rasande Rose sa...

Hon är väl ändå totalt överskattad den. *suckostön*
Jag kan inte skriva ner en enda vettig kommentar för jag blir bara förbannad när jag läser det och min hjärna kokte över, haha.

Beatrix Vnunk sa...

Rose: Exakt så.