söndag 8 november 2009

Stoppåbelägg

Han kom nästan på dagen, grabben. Två dagar före beräknat förlossningsdatum och samma dag som mitt yngsta syskon blev 18 tyckte han att det var läge för en ny omgång ungar - ödet har beslutat att det alltid ska finnas barn i vår släkt. 4, 2 kg tung och 54 cm lång. En riktig fighter, stark som en häst och helt opåverkad av en utdragen krånglig förlossning. Och han är så fin, så fin.

Själv är jag hopplös, hormonell och känslomässig. I dag har jag gråtit över att jag inte har fixat någon bra fars dag, att jag inte kan transportera mig så långt och att det därmed bara fanns fula rosor och åt att jag lämnade baby Nim för första gången. Och ett par gånger av okänd orsak. Jag föll också i tårar över att ett russin i lussebullen lossnade. När jag lämnade hemmet i 20 minuter visualiserade jag darret han får på underläppen precis innan han blir ledsen och då bryter jag ihop vid tanken att jag inte kan skydda honom från allt.

Kort sagt: jag behöver sättas på en dos Tilde, Jide, Idergard, Kongo, vita män, 40-talister och en lördag med golfare innan jag kan tillåtas blogga igen.
Jag återkommer när jag blivit mitt gamla taggiga jag igen.
Hasta la vista.

16 kommentarer:

It´s all about me sa...

GRATTIS!!!! Och vilken söt alltså, åh!

egoistiska egon sa...

jag LÄNGTAR tills vi får träffa lillen. Och DIG. Och ER. K hälsar samma sak sak.

Annika sa...

Nema problema, den där grabben ser ju ut att ha full koll på läget. Grattis.

Liza sa...

Grattis! Vilken mysig liten varelse han är!

Marcus sa...

Grattis grattis grattis....

my sa...

Men åh, grattis, grattis! 4,2 kilo? Hur, vad, när... ? Så himla fin liten kille! Vi hörs när du och Nim landat lite i er nya tillvaro. Kramar till er alla.

Anonym sa...

Så fin. Man ser att han är 'er'.
Och vilka nävar... Jättelabbar.

Hp!

Sophie

Kim M sa...

Take your time, woman.
Och grattis igen.

Annika sa...

En lördag med golfare? Vet inte om jag kan vänta så länge *suck*

WispyBlue sa...

Han är så gullig *-*
Förtjänar dagen totalt.
Hoppas han inte är en skrikare~

Johan sa...

Ja vilken söt...dock ser man ju att han uppenbart sover "räv" på fotot i högerspalten. :-)

Go:ran sa...

Grattis.
Han ser faktiskt lite pillemarisk ut. Så jag ser fram mot Baby Nims blogg

Rasande Rose sa...

Grattis!!! Nu kom han ju äntligen, den vi har varit så nyfikna på:) Vilken lite going!
Ta hand om er!

knas sa...

Åh vad fin han är, och STOR!
Lustigt, S hade precis samma body när han var nyfödd...

Det där gråtandet är intressant. Jag storbölade för att en av bebisarna på BB hade mycket hår. Fråga mig inte varför, men jag blev väldigt rörd av det.

Hälsa den lille och ta hand om dig. Ät mycket choklad.
Kram

Benny Bling Bling sa...

Hon: Brukar sällan tycka bebisar är söt. Men den där var ju hur söt som helst. Ser ut som en rumpnisse!

Undra vems som har rumpnissar i sin släkttavla. Med tanke på att du härstammar från de norrländska skogarna skulle jag gissa på dig.

Blir så glad varje gång jag besöker denna sida! =)

S sa...

Det är så kul att han har kommit ut till er nu! Så fin och söt också! Ser fram emot lekdejter till sommarn eller när vi nu tar oss ut på större äventyr ; )