söndag 18 april 2010

Drömjobbet...forts.

Jag har inte riktigt kunnat släppa detta med drömjobbet.
Likt Baltazar (om jag skulle bli galen och para mig igen skulle ungen heta Baltazar) har jag funderat och funderat och så...!
Jag har nästan kommit på ett jobb som jag inte skulle sluta på om jag blev ekonomiskt oberoende.
Jag tänker mig att jag sitter på ett asflott stort kontor där jag partiskt svarar på frågor. Dit folk liksom kommer och frågar vad jag tycker om olika grejer.
Typ guru.
Det skulle jag nog gilla hela tiden.

5 kommentarer:

knas sa...

Hmmm... Men du bestämmer dina arbetstider själv hoppas jag? Jag tänker mig att du går runt lite på stan och bara är och svarar lite på frågor också. Kanske med en skylt så folk vet att du är guru. Nu låter du ju bara som en galning visserligen, men du och jag vet ju att så inte är fallet.
förresten, jag hade en katt som hette Baltazar. Jättefint namn, men det naturliga smeknamnet blir Balle. Inte lika fint på en liten kille i grundskolan, man tigger och ber om att han ska bli mobbad.

Mims sa...

Hahah, jag skulle gå till dig hela tiden! Och sen kan jag bara förklara mina knepiga val med "Bea sa..", låter tiptop!

A Versatile Girl sa...

Aaaahhh... du tänker typ försäkringskassan, fast kanske lite flottare och inte så bittert?
;)

my sa...

Det skulle passa dig förträffligt!

Ps. Kanske behöver du en anställd? Jag skulle kunna fråga om jättemycket... för mitt jobb skulle vara att alltid få vettiga svar på mina spörsmål. Ibland kanske jag släpper förbi någon annan i kön.

Beatrix Vnunk sa...

Knas: Hahahaha! Jag får bilder. DU är min roligaste vän.

Mims: jag förstår. Och står till tjänst.

AVG: När du säger det så... Fast det är väl ingen som egentligen VILL veta vad fk tycker om saker och ting.

My: Va kul vi ska ha! Yay!