onsdag 15 augusti 2007

sköna cecilia...

...lyser med sin frånvaro. Inte ett blogginlägg på 100 år. Eller i alla fall timmar. Saknad och sorg har uppstått. Jag kan härmed tillkännage att pausen, som berott på datakrasch långt utöver ett sumpat h-tak, snart är över. I går tog vi en promenad till sickla och inhandlade ny dator. Den rapporteras fungera fin-fint, men strular lite i uppkoppling. "Jag har kallat hit D", förkunnade sköna cecilia högdraget. Vi litar på D och hoppas på en nära stundande återkomst.

Vill även, skamset, tillägga att jag under sicklavistelsen å det grövsta förolämpat en medelålders man. Jag brukar försöka att inte såra människor och uppsåtet var inte alls ont. I vår datordesperation irrade vi vilset på el-giganten och försökte hitta en säljare. Jag såg honom på långt håll: svart kostym och tillgänglig look. Hej sa jag inledande glatt. Hej, sa han, utan ansats att närma sig.
- Oj, sa sköna cecilia, du kanske inte jobbar här.
- Nää, verkligen inte sa kostymen. Gjorde en utslätande gest över kavajslaget och tilla: det hoppas jag verkligen inte det ser ut som.
...man hajjar ju; el-giganten sickla är inte en plats där man platsar. Jag vet nu att alla som jobbar där har blå piket-tröjor. Och att man nästan hellre dör än att förväxlas med piket-folket. Se där.

Inga kommentarer: