måndag 20 augusti 2007

varats olidliga lätthet...

en helg då jag lyckligt kunnat konstatera att varenda liten sak jag gör till slut blir mitt liv. En av mina kloka vackra systrar kom på besök från umeå.

I fredags tog vi en lång promenad och uppdaterade oss på det som hänt. I det verkliga livet och sop(p)iga serier vi gillar att följa. Lördagsförmiddagen ägnades åt träning och följa floor-filler top 100-lista på vh1. Under gravallvarlig analys. På kvällen åt vi middag med sköna cecila och såg the bosanova superstar bebel gilberto på mosebacke. Jag fattar inte riktigt varför inte hennes närvaro i stockholm inte uppmärksammats mer. Det är stort. Jag, johanna och ca 1200 till hade i alla fall vett att låta oss smekas av new york-chic bosanova under mosebackes tivolibelysning i den stockholmska sensommarnatten.
Promenad hem med stopp för att lyssna på något västindisk dance-hall-liknande från en scen på hötorget á propos kulturfestivalen. På vägen hem bjöds vi på bullar av seven-eleven-snubben och vi skvallrade oss till sömns i soffan med en bit choklad hängande i mungipan. Söndagen startade med lång sovmorgon. Därefter utdragen fika hemma hos gravida E som bjöd på kladdkaka med aftereight- och tryffelglacyr. Vi toppade med garbos tårar. En mycket god biskvi med komplex smaksammansättning av bland annat hallontryffel och champagne. Ett måste för gravida kvinnor. Därefter en orgie i söta flickkläder. Promenad hem och livlig diskussion om "sunset beach"...
Som bebel elegant sjunger;
"life can be so nice..."

Inga kommentarer: