tisdag 23 februari 2010

I mina drömmar...

13 kommentarer:

It´s all about me sa...

hahaha! Jäklar vad bra den träffade in dagens trender :)

Jag har aldrig varit i Thailand, går inte på krogen med tjejgäng (fast har kanske gjort...), inga tatueringar och har aldrig testat en spikmatta. Men jag har facebook och har läst Män som hatar kvinnor - vilken inte imponerade på mig alls - så där kanske jag är lite ensam ändå?

egoistiska egon sa...

Haha. Samtidigt kan jag bli så trött på denna ständiga strävan av att absolut inte vara som andra. Och att det är väldigt viktigt att påpeka det.

Frau Anna sa...

Fucking ljuvlig! Det enda jag inte kan skriva under på är Thailand.

Johan sa...

Hur kul som helst. Eller som "min" bankman sa med svepande hand över Hammarbysjöstad: 68% (WTF?) som bor här har egentligen inte råd att bo här. Vad kul det blir när konsulten från Kungsholmen med 5,7 miljoner i lån förlorar jobbet. Vad kul för Svenska banker. Vad sorgligt för oss alla andra...Jag tror jag köper en inredningstidning och tror jag har råd.

Beatrix Vnunk sa...

IAAM: Jag vet inte om det gills att ogilla det man gör. Hahaha. Men i så fall klarar jag mig på alla punkter utom spikmatta och larsson. Och i dessa fall var jag först och sist. Klarar jag mig som stilaristokrat då?

Egon: det är en generation-x-åkomma. Vi är så fostrade i grupp och kollektiv att man får frossbrytningar av det.


Johan: spot on!

Liza sa...

Hahahahahahah! :D Samma situation som Frau Anna, inget Thailand för mig. Ännu. ;)

egoistiska egon sa...

Är det bara jag som tycker det är humor att majoriteten i kommentatorsfältet mer eller mindre kvalar in i serien? :) Haha.

Beatrix Vnunk sa...

Egon: touché!

my sa...

Ha-ha, jag har gjort allt utom Facebook. Jag blir inte ens lite halvborgerlig på de meriterna.

Benny Bling Bling sa...

Jag har Facebook.
Jag gillade Stieg Larsson böckerna.
Har besökt Thailand ett gäng gånger.

Går dessutom i princip varje gång ut i killgäng av lyriska törstläppar.

Med det sagt så kan man lätt konstatera:
- Benny, att likställa med gemene man.

Men jag ställer mig aldrig i grupp, skakar på mitt huvud och konstaterar att det snöar i Sverige. Att det är kallt när det är vinter. Att det är jobbigt med kommunaltrafik som inte fungerar.

Så enligt min egna analys klarar jag mig, med en hårsmån, från nationalitet pöbel i mitt pass.

Kenneth Grönwall sa...

Jag kan inte låta bli att göra och testa det mesta, det hör som både till min profession och person :). Ett måste liksom, man går ju miste om så mycket annars. Är hellre Svenne-banan än missar något. Häj!

Dogge sa...

Ha ha...har gjort allt det där t.o.m tjejgänggrejen tror jag? Dessutom brukar jag skrapa ihop en sådår 300 vuxenpoäng i den där "mina vänner boken" du vet: gift,skild, husvagn,hund m.m m.m. Likförbannat säger folk titt som tätt åt mig att växa upp? /D.Svensson

Beatrix Vnunk sa...

Jaja, jag hade i alla fall gärna varit stilaristokrat istället för att vara på en spikmatta i Thailand och facebooka från iphonen...
Jag var/är snubblande nära ska ni veta.

Dogge: Så svennig och så fullständigt annorlunda! Hahaha.