lördag 20 februari 2010

NBOTK

Jag har funderat lite på när det börjar bli okej att skämta om Haiti. Oftast brukar jag kunna skämta om hemska saker opassande fort. Det är mitt sätt att stå ut. Dessutom generas jag över människor som är för dramatiska.
Med Haiti har det suttit lite hårdare åt. Dels eftersom jag är hormonell och skör. Dels eftersom katastrofen är fortgående och i det närmaste permanent.
Som så ofta förr träder Carola in i den ofrivilliga humorns tjänst och löser problemet åt mig. Att bege sig till ett katastrofområde utrustad med parfym innebär per definition att jag måste kunna skratta åt det. Alternativet är att skjuta mig, tror jag.
Jag sitter just nu och fnular på att måla upp en bild av Carola på Haiti, lekledare för ett discotåg sjunger hon Candy parfume girl i godisregnet ackompanjerad av sitt nya band New Blocks On The Kids.

8 kommentarer:

Johan sa...

..men hette inte Carolas kompband "Now blacks on the kids?"

retrostuff sa...

Du är tillbaka trots hormoner!

Beatrix Vnunk sa...

Jag hoppas!

michanek sa...

Trodde inte Carola kunde förvåna mer, men hon lyckades faktiskt än en gång. Jag snor länken till fb.

Beatrix Vnunk sa...

Ja, Carola vet att leverera. Varsi.

Rasande Rose sa...

Det där med att skämta opassande ligger tyvärr i min lista över saker jag kan. Jag tittar inte på OS frivilligt men det finns andra under detta tak som gör. När Anja Pärson kraschade i störtlopp och kanade in på mage över mållinjen drog många efter andan. Jag kom på mig själv att hojta nästa euforiskt -Titta! Hon gör ju sälen! (Hennes kända segergest, vilket jag inte säger något mer om utan är bara tyst)

Beatrix Vnunk sa...

Rose: hahahahahaha! Du är ju skitkul! Idrottare är ju de heligaste kor vi har. Och Anja den största kossan av dem alla!
Puss!

Kim M sa...

"Ja, Carola vet att leverera."
Det var exakt vad jag ville säga.