lördag 13 mars 2010

Och pilen är missvisande

För något år sedan öppnades ett solarium i vårt kvarter! Solarium!? En helt obegriplig affärsidé som hämtad ur 80-talets djupaste gravkammare. Det hela blev inte begripligare av att det dessutom såg så där väldigt amerikanskt rosa-gult åttitaligt ut. Efter bara någon vecka blev solariet rånat. Enligt ryktet av Jannike Björling med sällskap. På något vis lät det rimligt. Och det fick viss medieuppmärksamhet.
Så vitt jag vet har solariet bedrivit en tynande tillvaro sedan dess.
Och så för en månad sen gav det sig till känna igen. Genom nedan helt obetalbara skyltar. Observera att skyltarna öht aldrig suttit uppe i januari. Och det är kanske företagets minsta problem.

5 kommentarer:

It´s all about me sa...

FY fan vad jag hatar sånt, "resten av januari" när skylten inte ens har suttit uppe! Sådant borde man anmäla för falsk marknadsföring...

michanek sa...

Jag reagerar på det engelska OPEN som lite härligt världsvant tryckt sig in i det allt det svenska. Hade de inget Ö eller?

Johan sa...

Nja! ska jag "sola mig" i 20 minuter vill jag nog ha mer än 10 kronor. Stå naken i korsningen som kanske inte ens har sol låter både kallt och snålt betalt. Januari är väl den kallaste månaden också?

Kim M sa...

Idioti. Men kul att Björling dyker upp igen!

Beatrix Vnunk sa...

Kim: hahahaha, i min roman ska Jannike dyka upp som gubben i lådan då och då hela tiden. Jag bestämde det nu!