onsdag 14 juli 2010

Mållgan, Mimmi å Macke

Jag ska få dricka lite vin med Mimmi och Macke. Jag ser direkt att det liknar låssasvänner. Kanske har jag bara inbillat mig dem. Kanske får jag dricka upp deras vin?

I morgon vankas det semester, men jag vet inte riktigt vad det innebär. Tycker att de dagar jag jobbar numera är mer semester än när jag är hemma. Hursom är jag lite ovillig att lämna staden - Stockholm är bara så jävla magiskt i värme och sommar.
För er som får vara kvar vill jag rekommendera Kungsholmens Orangerie - maten har jag hört lite siåså om, men drycken och omgivningen är det inget fel på.

Jag hoppas att det blir ett par veckor av vaktavlösning så kanske inläggen på den här skitbloggen ökar i kvalitet.

3 kommentarer:

Johan sa...

*skrattar* ni har det bra där på kungsholmen Kul också med ett orangerie Som troligtvis inte en söderbo från helvetet (läs jag) vet vad det är (om du inte läser engelska deckare) Men så såg jag att det återigen var Melker Andersson som var igång. Mr 3+. Han har aldrig fått mer, fast jag erkänner att han gör spännande saker Gör dock ingen skillnad Jag sitter här med "skrapan" och Melkers medelmåttiga inneröv kanske kan komma hit å fixa nåt skoj Varför inte capa flow eller Gibraltarbar sund med ubåt vid Skanstullen? det var ju dock "Sibiren" det hette en gång innan Melker kom Nära det riktiga helvetet Norrtull! Skål!

Beatrix Vnunk sa...

Hmmm. Ja, ni behöver nog Melker. Han kan onekligen konsten att ge det hippa en folklig touche.
23 milj i vinst förra året. Goddamn.

Johan sa...

23 miljoner!? i restaurangbranchen? ojoj! ja han måste vara ett snille. Omge sig med begåvat folk är ju också en konst. Hoppas verkligen han kommer till Söder! Han kanske kunde göra något spännande med Jan Sherman och hans vidriga morsa?