fredag 30 juli 2010

När orden tar slut...

Jag har varit sjuk. För första gången sen februari 2008. Då var det min guddotter som smittade mig. Denna gång sonen.
Det är inte alls lika mysigt att vara förkyld som jag minns. Sängläge med bok. Barnet har inte tagit någon hänsyn till mitt nedbrutna tillstånd. Han ska leka, äta, bajsa, bäras...

Förkylningen har nu lämnat mig med en tappad röst som avskedskyss. Det är bedrägligt tyst här hemma. Och till min stora fasa gillar jag det själv. Jag trodde att jag älskade min röst, men jag är inte längre så säker.

I kväll vankas det kräftskiva för två hemma hos oss. Jag ammar och äter alvedon så jag får ingen sprit. Nykter och stum ska jag studera min man över ett par kräftor.
Förresten äter jag inte kräftor heller, när jag tänker efter.
F a t t a vad krångligt mitt liv är.

5 kommentarer:

It´s all about me sa...

Alltså är jag inte ensam om världens skummaste sommarförkylning. Alltså jag menar, vem blir förkyld på SOMMAREN? Det har typ aldrig hänt mig innan. Var hos kusinen idag också, alla i den familjen hade dragit på sig samma sak. Stört.

Du påminde just mig om att det sbart är kräft-tider, borde kanske ordna något sådant i år. Kanske. Krya på dig så länge, och hoppas du får i dig åtminstone någon nubbe, de lär ju vara bra i bakteriedödande syfte.

Johan sa...

Ha ha! Jag tycker nog mest synd om din man som får sitta själv med kul kräfthatt och skåla med porträttet på kungen, som ni har inramat över soffan. Vicken skiva!

Frau Anna sa...

Åh, Johan lämnade en sån skön bild i skallen på mig, hahaha!

Mucho Roy Anderssonskt.

Marcus sa...

Som nykter åskådare kommer du få dig en grundlig studie i ett svenskt beteende när det är som allra finast. Vår nedärvda retardering brukar kunna skymta fram såna här kvällar.

Kommer inte bli helt enkelt att gå till sig efter en sådan syn. Först ska du bli av med förkylningen och sedan ska du hämta dig från chocken.

För det måste väl vara första gången du är nykter på en sån här tillställning?

Beatrix Vnunk sa...

Frau: jag råkar veta att Johan ÄR illustratör:)