tisdag 27 juli 2010

Yoga för hundar

Av lite olika skäl är jag nedlusad av kolorerad månads- och veckopress av alla de slag. Inredning, populärkultur, hälsa...
Det är det värsta jag vet. Tjatigt, tjatigt, tjatig. Efter ett år börjar det om. Och om och om igen. Tema: badrum. Tema: allergier. Tema: blått. Tema: läkande örter.
Det deprimerande är att jag skrivit för den här typen av tidningar och det finns egentligen bara en sak som är jobbigare än upprepningarna - det är när vinklingarna blir allt för kreativa; "örternas roll i koncentrationsläger" eller "badrum och husdjur". Typ.
De flesta står dock över detta och hoppas på att sälj styr upp nya, lyckligt ovetande, läsare. Då kan man låta samma gamla rep gå runt, runt. Själv är jag inne på mitt första halvår barntidningar. Det blir ingen fortsättning.

2 kommentarer:

Johan sa...

Det är samma som att prenumerera på en mat-tidning. Det räcker ett år sen börjar det om. Med enda variation av lite trender. Tex mex kommer väl tillbaka om först 5 år typ. Eller aldrig mer. Räkcoctail någon?

Beatrix Vnunk sa...

Hahaha. När jag meddelade på facebook att jag ätit en kebab to die 4 replikerade någon: kebab? det har väl inte känts fräscht sedan 80-talet.
Otroligt kul. Ungefär som om man gillade mat som var hipp.
Det hörde inte riktigt till ämnet, men ändå...:D