fredag 24 oktober 2008

festandets fasor

onsdagskvällen kantades av fyllans (min mans inte min) alla katastrofer. Stojiga samtal (min mans, inte mina) från krogar och fylledebakel (min svågers, inte mina) som skulle utredas. Natt-tjafs, fyllefniss och ommöblering på fyllan (min mans och svågers) sabbade fullständigt nattsömnen (min, inte min mans) och efter tre timmars sömn släpade jag mig till jobbet och önskade min (och min mans) död.
Hela gårdagen var en lång jävla transportsträcka med en önskan om att den skulle vara över.
Det enda ljuset i ett dimmigt töcken var att världens gulligaste guddotter (bara min - maken har försatt sin rätt) kom på besök och verkade gilla mig även som vrak.
Hon har lärt sig ett nytt trix - hon lyfter ena sidan munnen som billy idol. Inom kort ska jag förfölja henne med kamera för att fånga looken.
Kvällen spenderades liggande, och jag vet nu att det går att ligga ner och äta, i soffan. Somnade klockan tio och sov oavbrutet i tio timmar. Det måste bli ett slut på det här jävla festandet (min mans - inte mitt).

Inga kommentarer: