tisdag 28 oktober 2008

jag har för avsikt att återkomma snart

väldigt vanliga uppfattningar om mig är att:
a. jag heter åsa
b. jag är lång
c. jag är brunögd
d. jag är född 1973

Nu har det, tackolov, visat sig att inget av detta stämmer. Eftersom:
a. jag heter anna-sara, vilket är långt värdigare
b. nix, det är bara benen, resten är smått och argsint. Och helveten ska vara små
c. ögonen är mörkt blå så inihelvete. Och jag är mycket klädsamt naiv
d. inte en chans, frans då skulle jag ju vara född i det kinesiska tecknet oxen och då verkar det ju vara mycket roligare att vara apa.

Den sista punkten har dock ställt till problem. Jag har ju med tiden nästan börjat tro att jag är född 1973 (och att jag är lång, faktiskt) och varit trygg i det. Men huxflux har det visat sig att så inte alls är fallet och helt hastigt och oprovocerat ska jag tydligen fylla 40. Det hade jag inte räknat med.
Till alla er som undrar när de ska boka tågbiljetter, boka hotell, boka av datum et cetera:
- jag fyller år lördagen den 13 december. Detta är oomkullrunkeligt. Allt annat är ovisst just nu. Jag har SJUKT mycket att göra. Jag hinner inte ta tag i det förrän i slutet av nästa vecka. Varpå jag återkommer. Simma lugnt.

Inga kommentarer: