tisdag 8 december 2009

Och observera att jag inte ens nämner Elisabet Höglunds brist på proffessionalism

Jag har för första gången bevittnat "Förkväll". Jag känner inte att jag måste göra om det. Varför måste alltid upplägget vara detsamma när det ska vara tv "för kvinnor av kvinnor om kvinnor"? Vilken jävla märklig bild som målas upp. Allt enligt mallen: lite mysiga, lättsamma, lyxiga grejor - lite inredning, lite mode och lite scrapbooking.

Yvonne Ryding är väl vad jag förstår en gammal skönhetsmiss och inte i rutan i egenskap av sin gedigna bakgrund. Hoppas jag. Men ändå...? Varenda replik, inslag och intervju bemöter hon med ett tiltat leende och: vad härligt! Till och med en tittare som berättade att hon var från Trollhättan:
- Vad härligt!
Ja, verkligen. Framför allt just nu är det nog jättehärligt att bo i Trollhättan. Yeah right.
Annika Lantz försökte berätta om det komplexa i att bemöta humorns patriarkala historia och att inte gå i de lättköpta skämtens fälla. Yvonne stirrar på henne och säger: mmmm, hmmm, mmm, och man ser att hon varken lyssnar eller förstår. Sen bryter hon in mitt i en mening:
- Men för att prata om någonting helt annat; är inte du väldigt intensiv som person?

Så jävla provocerande.

6 kommentarer:

egoistiska egon sa...

Hahaha! Har bara sett något klipp men det är galet vad märkligt det där programmet är. Men tydligen ska det ju vara sååå populärt.

Beatrix Vnunk sa...

Egon: men alltså jag har hört gång på gång hur illa det är, men jag kunde inte ana. Jag blev arg på riktigt, fast det inte är värt energin. Är det populärt?! Jag måste flytta. Men vart?

Kim M sa...

Ja, Ryding är verkligen HÄRLIG och allt är så härligt och hon är så glader och fin. ÅÅÅÅH!
Jag vill bli som Ryding. Det är mitt mål.

Att se henne och Pernilla W i samma soffa var helt klart en orgasmlik upplevelse! HÄRLIGT!

Johan sa...

..är det verkligen detta kvinnor vill se? det tror inte jag. Bara det som erbjuds dock. Lite mode, mat, trender, inredning och skit. Förresten ser Höglund ut som en hårdsminkad säck potatis....som pratar. Grattis tv4. Igen.

Kim M sa...

Glöm inte dating, Johan. Senast var det en stridspilot som sökte kärleken. En annan gång var det en tvättäkta fransos.
Mums, flämtade damerna.

Rasande Rose sa...

Jag har endast sett detta fenomen EN gång och jag får ingen direkt lust att se det igen. Finns det verkligen ingen dålig repris dom kan sända istället??? Det måste ju vara så att dom hade en lucka och var desperata att fylla den..