tisdag 1 december 2009

Plötslig patriot

Torsten Flinck och Linda Rosing är mina absoluta favoritsvenskar. Varje gång jag ser dem i media eller på gatan känner jag en omedelbar rätt till deras liv. Jag tycker att jag borde få följa dem dygnet runt. De är så underbart knäppa, självutlämnande och färgstarka. På helt olika sätt. I samma land, i samma stad. Och när jag tänkt den tanken slår det mig plötsligt att dessa två delar land med Ullareds-Morgan, Färjan-Håkan, Linda Skugge och Carl Bildt. Och alla som shoppar på Ullared. Och alla som shoppar kring Stureplan. Och Zlatan.
Och så säger vi att svenskar är trista, grå och introverta. As if.

5 kommentarer:

Kim M sa...

Du har en poäng, raring.
Nu slutar vi gnälla.

Johan sa...

..jag tycker det är viktigt att man skiljer på "ullareds-Morgan" och "jag har haft det så jobbigt som barn å nu spelar jag å e jobbig själv teater-Morgan" (fd. "lets dance-Morgan) samt bilmärket Morgan. Alla tre har/är dock avgasrör.

Beatrix Vnunk sa...

Kim: Jag ska fortsättningsvis försöka se det så!

Johan: Är det viktigt verkligen? Och framför allt: är det relevant?
Hahaha.

Johan sa...

ha ha ha Inte det minsta lilla. Men "Ullaredsmorgan" är ju så kul. Fanns det inte en "damp-Morgan" och en "Jubelidiots-Morgan" också? Men har man det lite småtrist i kylan kan man ju alltid läsa om Rosing på Wikipedia.

WispyBlue sa...

nejnejnej =o det är inte VI som säger det. Det är alla andra.
...Ibland smittar det av bara.