fredag 18 december 2009

Städa

Babykexet har visat sig vara inte allt för renlig, noggrann eller organiserad. Han bajsar, kissar och kräks. På kläder, soffor, handdukar och folk som kommer i hans väg. I dag har det även visat sig att han inte är allt för hjälpsam. Vi beslutade oss för att städa lite inför juljäveln. Han hängde med till tvättstugan där han mest glodde på lampan. Sen somnade han.
Jag anar likheter på pappa-sidan och hoppas på lite andra talanger. Tänkte att Olle får ta med honom och börja golfa till våren.
(Även om just golftalang har en tveksam klang i dag...).

Egentligen vill jag blogga lite om den spridda uppfattningen att fortplantningen är meningen med livet men det kräver lite mer tankemöda och jag hinner inte med den usla hushållshjälp jag har.

7 kommentarer:

retrostuff sa...

Fast han är otroligt söt när han sover, Nils-Nimrod.
Jag fick ett utbrott på mina två män igår, den ena snart 20 den andra snart 42. Det är INTE min tvättkorg, min diskmaskin, min dammsugare eller min kattlåda!!! Jag kan för bövelen inte behöva säga till om allt! Kolla själva! Fast jag tror inte det hjälper, de är usla hushållshjälpare av födsel verkar det som.

men eller hur sa...

Åh va fin han är! Moster längtar. Hälsa latmasken det.

knas sa...

Samma problem här, tyvärr.
Kommer på mig själv med att diska och göra sysslor otroligt entusiastiskt och då och då tittar jag uppmuntrande på min lille parvel och utbrister "mamma diskar! det är jättekul!!!" i ett hopplöst försök att indoktrinera. Allt ignoreras givetvis av unge herrn i huset, han har väl bättre saker för sig än att kolla när morsan diskar och städar. T ex kräkas eller skita ner sig.

Illa det här med att inte mamma-blogga. Till på köpet kommer en som jag och mamma-kommenterar. Var ska det sluta?

My, det är snart jul. Varför inte ge kattlådan till 20-åringen i julklapp, och tvättkorgen till 42-åringen? Så har de något att göra.

Kim M sa...

Jag ser verkligen fram emot det inlägget. Så skriv, kvinna!

Johan sa...

aha!städhjälp Jag sitter redan nu och skissar på en golvmopp där den lille fått en liten barn-stol monterad på skaftet. I städsammanhang är det alltså tänkt så att Nimrod sitter i den med en haklapp där det i mitten är ett hål i hakskyddet.(för att salivbubblorna skall komma ut mitt framför även om han rör på huvudet, vilket kan ske vid yviga städrörelser) Ide´n är alltså att han på sitt vanliga okultiverade sätt skall dregla medans du gör rörelser med skaftet. Han fuktar då golvet framför moppen och städningen går i ett huj. God jul.

Beatrix Vnunk sa...

Kim: jag laddar!
Johan: du är ju tamejfan ett geni.

Johan sa...

mja, kanske inte...vid praktiska tester med lånade glin från grannskapet har det ju tyvärr visat sig att då själva utsöndringarna lika ofta består av urin, kräkningar och något grönt oidentifierbart blir snarare "städhjälpen" en evighetssyssla. Återkommer. God fortsättning.