onsdag 5 december 2007

anna-sara 2.0

det regnar på mig. Någon jävel har ställt en klimatosmart julgran som lyser som jävla norrsken på mig natten igenom. Mitt liv räknas enligt metaforen: gånger jag omprogrammerat min dator. Min lillebror lämnar mig över jul för sex veckors semester i sydafrika. Precis när jag behöver vara hos mitt eget folk. Sa jag att det regnar?
Icke desto mindre sitter jag och småler medan jag ominstallerar CS för fjärde (!) gången denna vecka.
Vadan detta, undrar kanske den illa underrättade.
Min massageterapeut är tillbaka. Sedan april har hon haft den dåliga smaken att vistas hemma som mor.
I juli kom en rapport om nedkomst av ett barn med inkluderad rapport om kön och hälsa. Utan omsvep erkänner jag att jag inte brydde mig. Alls.
"Je, je, när ska du börja jobba igen?"

Men nu är hon alltså tillbaka. Anna. I dag återsågs vi och jag är snäll och mild som en mätt ko.

Inga kommentarer: