måndag 31 december 2007

viktigt för sverige, dig och världen

årets sista dag måste hanteras varsamt. Så är det emedan årets sista dag smittar av sig på kommande år. Som sista dagen är blir resten av året. Det vet minsta småunge. Det är till exempel därför det är skitviktigt att inte bli för full och kräkas före tolv-slaget. Man får heller inte göra slut, bråka eller vara förkyld. Annars straffas med att spy och vara förkyld hela 2008.
Dagen började med att det snöade på mig. Mycket vackert, bestämde. Jag klädde mig bekvämt och låssades att jag inte hade bråttom. Sen fikade jag med kris och martin. De snyggaste trevligaste killar jag känner (naturligtvis är de inte intresserade av kvinnor, annars vore det lurt). Nu sitter jag fridfullt och bloggar fast jag ska träffa sköna cecilia om en timme. Det är, som ni förstår, väldigt viktigt vem man avslutar året med. Och hur.
Vi ska äta en välkomponerd fyrarättersmiddag vid mälarens kant. Gud nåde den som bråkar och kräks. Hör ni det!

Gott Nytt År och minns mina ord; denna dag gills!

PS! till alla er som tagit upp min badrumsrenovering som komiskt inslag detta år vill jag påkalla uppmärksamhet på att jag just nu, årets sista dag, inte renoverar någonting. Således...

Inga kommentarer: