fredag 21 december 2007

disco inferno

allting satt som en smäck. Grönt ljus hela vägen. Avrundade arbetsdagen, arbetsveckan, arbetsåret med disco-aerobics. Jag har alltid tänkt att det mest besynnerliga med disco-eran var frisyrerna, kläderna och tidsandan. Jag har fått tänka om. Det är ju tempot! Herregud.
Allt nog; småskuttande med ett fånigt leende och bad girls ringade i öronen gled jag in på åhléns odenplan, skärmade av mig från julfanatismen, gled in i parfymdisken, fintade några vasastadsmorsor med slagskepp till vagnar, högg min parfym, voltade till kassan, gled fram precis framför en glåmig man först i kön...hot, hot, hot, hot stuuuuuff, hot, hot, hot, hot!
Den snyggaste våga-vägra-julstress mänskligheten någonsin skådat!
Denna jul skulle viktor&rolf göra mig till en ljuv flower bomb.
Steppade hemåt i vinterkvällen och sänkte mig ned i julbadet. Vid uppkomsten kastade jag mig över min nya parfym varvid odör uppstod. I min effektiva skygglapps-manöver hade jag greppat v&r antidote istället för flower bomb. Den luktar som left-overs från nittifyra. 20 år på en timme. Från glammig discoböna till stinkande nittitalskärring. Fan.
Nu ska jag, med fasa, titta till nässprayen jag tror mig ha köpt på apoteket...

Inga kommentarer: