lördag 17 maj 2008

don´t try this at home

efter en katastrofal start på veckan ansåg jag, efter ett par glas vin i tisdags, att det var en rätt god idé att köpa 1 kg godis. Onsdagen bjöd tyvärr bara isande kyla och regn. Ekvationen "vägra gå ut+tomt skafferi+godis" gav
- en salladsskål godis räcker till både frukost, lunch och middag.
Jag hade kanske trott att jag inte skulle gilla det. Att jag skulle bli illamående och äcklad. Men icke. När jag var gräsänka förra veckan åt jag glass till middag varje kväll. Det är gott och man sparar disk. När jag läser kolorerad månads- och veckopress tittar jag bara på bilderna.
Man kunde ju tro att man skulle växt ifrån sånt här.
I går lunchade jag med en kund. När hon letade efter något i väskan fick hon fram sin sons plastdjur. En struts och en surikat radades prydligt upp. Blixtsnabbt och utan eftertanke högg jag engagerat strutsen och sparkade i triumf ned surikaten. Och möttes av förvånad min från kund.
Då föll polletten ner.
Jag är ju bara sex år.
Jag trodde jag var äldre.
Jag är en sexåring i en vuxen kvinnas kropp. Med tillgång till sprit och pengar. Det är ju inte bra.

Inga kommentarer: