måndag 12 maj 2008

pisk-pisk

till min oförställda lycka har hans sheike visat sig vara vid liv. I kväll dök han upp i femmans outsiders med ris i handen och lika piskglad som någonsin. Och inte en dag äldre såg han ut. Vilket är en förbannad tur eftersom han redan för 25 år sedan såg ut att vara cirka 170. Tydligen är han född 1924 och verkade nu mest ligga ner i sängen och piska. Han avslöjade också att han ibland fick "risarm".

Första gången jag hörde talas om sheike var jag kanske 15 och jag tror han var med på tv då också. Med sina kvinnor. Och sitt ris. Det var höjden av kinky och en av kvinnorna han omgav sig med var mamma till en blekfet mobbad tjej i mitt plugg. Hon var strykrädd, svarthårig, hade svarta ringar under ögonen och hette ann. Och nu hade vi fått förklaringen. Sheike var snuskigare än galna hundar och det gick runt i skallen när jag tänkte på alla hans perversioner.
Svårt att förstå i dag. Nu framstod han som en snäll farbror med en ofrivilligt komisk framtoning. Långt från österikiska källarhålor.

Han förklarar i en piskinstruktion att "kvinnan man hanterar ibland kan bli högljudd". Då kan det vara bra att ha en förklaring tillhands då man träffar grannarna:
- ja min fru sjunger ju så vackert och då klappar vi händerna...
Är han månne kulturhistoria? kommer hans begravning visas i svt?
Jag hoppas.

Inga kommentarer: