söndag 25 maj 2008

gudmor, tant och lätt bedagad partyprinsessa

det har hunnits med denna helg. Kväll med brudarna. Efterfest. Dop. Schlagerkväll. Extra lång söndagspromenad kryddad med rosa bubbel.
Det känns som söndagar från förr. Pussel ska läggas. Vagt illamående och desorientering.
- När sa jag det? Sa jag det? I vilken ordning hände det. Var är nycklarna och varför ligger det en kastrull i väskan? Finns det pengar på kortet? Sa jag verkligen det? Eller var det någon annan som sa det?
Checklistan är helt okryssad.

Jag lämnade annica i soffan med ett halvt glas wisky och en salivsträng i ena mungipan kl 5 i lördagsmorse. Jag fann henne på samma ställe fem timmar senare. Ett vackert trassel av hår, rosa träningskläder, sugrör och vattenflaskor. Muttrande för sig själv:
- Annica can not go to the krog again. Ever.
...och det summerar väl lite hur jag själv känner.

Sen var jag redo att bli gudmor. Eftersom jag faktiskt är en rättvis typ så frågade jag först ida alvina maria om hon ville ha denna kvinna - aka toxic waste - som gudmor. Hon protesterade inte och nu är det för sent.
I namngivningspresent fick hon en helt fantastisk illustration signerad vännen, kollegan och formgivningsgeniet kenneth grönwall på newaction. Jag räknar med att han blir så känd så hon kan kränga den för legala droger eller bostadsrätter när hon har åldern inne!

Jag höll för schlagerpartyt efteråt och vill minnas att jag euforiskt beslutade mig för att bege mig till ryssland för att begapa spektaklet på plats nästa år.

I dag gjorde patric en insats och släpade ut mig på tre timmars promenad. Jag tror det kallas "vädra bedagade discodrottningar".
Nu går jag till sängs. Med en bok. Som det anstår en tant.
- Anna-Sara can not go to the krog again. Ever.

Inga kommentarer: