måndag 26 maj 2008

vet inte

jag vet vissa saker, har ett slags uppfattning och ett par prylar på känn. Vet inte om det är spriten, åldern eller en brinnande nonchalans.
Till exempel vet jag att pappa och hans fru kommer och ska bo hos oss typ den 1 juni eller där i krokarna. Jag vet också att golvläggaren kommer den 1 juni. Jag har en viss känsla av att min adopterade lillasyster kommer hit för övernattning samma dag. Men det är oklart. Det kan även vara den 13, men jag vet inte riktigt varför jag tror det. Jag har också en vag uppfattning om att det händer något annat viktigt där och då, men det kanske bara vara en känsla. Jag tror också att det är något speciellt med jobbet både kring den 1 och 13. Liksom en gnagande känsla.
För att göra det hela än mer diffust känner jag mig osäker som fan på om typ den 1 juni inträffar efter helgen som kommer nu. Eller helgen därpå.

Och nu undrar ni varför jag inte helt enkelt kollar detta i min almanacka. Typ. Jag säger som det är:
- jag törs inte. Ibland är jag rädd för kalendern. Jag har även viss telefonskräck och en kronisk och panisk rädsla för post.
Post, almanackor och telefoner hör hemma i friska och starka dagar. I diffusa tider läggs de helst åt sidan och på hög.

Så nu har ni chansen:
- har jag lovat något i krokarna den 1 eller 13? Träd fram!

Inga kommentarer: