måndag 9 juni 2008

hahaha

jag har precis upptäckt ett fantastiskt otrevligt drag hos mig själv!
När man har handlat mat ställer man ju kundkorgen på den där sidohyllan till kassan. När varorna är uppackade förväntas man, enligt oskriven lag, flytta korgen till själva korgstapeln. Varje gång jag glömmer det (ofta) står det någon bakom och flyttar korgen åt mig. Med den där typen av högljudd tyst irritation.
Då tänker jag härligt: han får ju för fan skaffa sig ett liv.
Men så igår kom jag på mig själv med att irriterat glo på kvinnan framför mig som helt slarvigt har fräckheten att bara betala utan att göra en ansats att ordentligt flytta sin korg till korghögen.
Jag finner mig själv flytta hennes korg med en överdriven rörelse och ett ansträngt leende som antyder
"jag-gör-det-här-åt-dig-eftersom-du-är-så-jävla-efterbliven-
att-du-inte-klarar-dig-själv-men-du-ska-veta-att-det-är-sånna-som-du-
som-förstör-all-ordning&reda-i-samhället".


Och det här måste ha pågått i flera år! Jag kan inte sluta skratta. Vilken underbar kärringkvalité! Detta måste odlas.

Inga kommentarer: