tisdag 24 juni 2008

once upon a time in the land of fever, there lived a scarlet pussy

med stigande fasa bevittnar jag för första gången ett helt avsnitt "allsång på skansen"!
Men va fan!?
Jag har alltid misstänkt att jag inte skulle hajja för att jag är för ofolklig. Men nu ser jag ju att alltihop är helt obegripligt. Det är så pinsamt att jag kikar genom fingrarna och vill krypa ur skinnet. Så här folklig kan inte ens folk vara.

Bortsett från...typ allt så är det jobbigaste att allt blir så töntigt, ospontant och billigt när svenskar släpper loss i gruppaktivitet. De skrålar med lite försiktigt utan att använda alltför mycket mimik. Stela höfter från höger till vänster. Och det obligatoriska: jah! tjo! Nu blev det knasigt. Och trångt är det. Pöbel en mass. Jag kommer att ha klaustrofobiska mardrömmar en längre tid efter detta.

Detta måste reformeras. Från och med nu jobbar jag benhårt för att bli skitkänd och tillfrågad. Jag velar mellan velvet undergrounds venus in furs och prince´s scarlet pussy som allsång. Det kan var värt ett par års offentlig förnedring för att kolla resultatet.
Fan, jag pröjsar ju för detta, slår det mig!

Inga kommentarer: