måndag 24 november 2008

curlingkänga

när jag stoppar fötterna i ett par curlingkängor blir de glada. Jag älskar vinter. Riktig vinter med snö. Den inträffar i princip aldrig i stockholm. I stället får man dras med det där vår-höst-slasket som mer är ett tillstånd än ett väder. Men nu är det vinter. Riktig med snö. Kylan är av det slag man kan klä sig emot. Förslagsvis med curlingkängor.

Gårdagen avslutades med sundsvallsfolket - Annica, Burre-Banan, Jossan och Ondskan - på east. I dag fick man sovmorgon och Olle jobbar hemma. Kombinationen snö, sovmorgon och alla hemma har fått mig att tro att jag är 14 och har jullov. Det är ganska dåligt för arbetsmoralen.

I kväll avnjuter jag Bruno K Öijer på Södra Teatern. Lyllo mej!
Det finns irriterande lite att klaga på just nu.

Inga kommentarer: