söndag 30 november 2008

julefrid, sur vuxen, sur unge

jag har inhandlat ljus och en sladd, monterat upp mina 4 julmojänger och tänker nu inte sätta min fot i city en enda gång förrän i mitten av januari.
Gräsligt.

Jag blir så fruktansvärt stressad av människors julstress. Och än mer stressad av alla julattiraljer som radas upp i hus och hem. Miljontals eldfarliga, miljövådliga pidutter och pidonger made in china. Jag tycker oftast att det ser mer skräpigt än vackert ut. Värsta sorterns juldekoratör är (enligt en helt ovetenskaplig och statistiskt insignifikant undersökning jag gjort) kvinnor som nyligen skaffat hem, sambo eller barn. Deras kreativitet saknar liksom hejd. Det blir liksom hajk av alltihop:
"chipåvälkomne, i dag ska vi lära oss hur man gör en julgrupp av en helt vanlig ryggsäck och ett par kottar"

Själv håller jag en mer asketisk linje.

För övrigt har jag gjort ett djupdyk i gamla fotoalbum. Till min stora glädje (och viss genans) kunde jag upptäcka att jag var lika grinig som barn. Här nedan som tvååring på besök på zoo.
- Släpp ut djuren för fankens gubbar, annars surar jag dig till döds.
Typ.
[egentligen ligger bilden här för att pappa-far ville ha den]

Inga kommentarer: