onsdag 19 november 2008

vår hjältinna har stannat

inget triggar mig idag.
Min antagonist har förvandlats till en nöjd höftbred småbarnsmorsa, en mätt halvkarriärist, en nöjd typ som bara vagt liknar någon som var snygg och lite provocerande en gång.
Och kylan har försatt mig i koma-tröttma.
Duracellbatteriet är dött.

Jag hade för avsikt att duscha i morse, men gav upp när jag insåg att processen ändå måste göras om någon annan dag.
Sen tänkte jag sminka mig. Det var, naturligtvis, helt meningslöst.
Sen trodde jag att jag jobbade lite men det visade sig mer vara ett försök att finna mig själv.
Sen tänkte jag äta lunch men orkade inte masa mig utanför dörren, Det blev samma som jag åt till frukost, lunch och middag igår: kanelknäcke med ost. Och en multivitamin.
Nu har jag sedan en tid tillbaka för ambition att gå och lägga mig i soffan med en bok, men jag kommer mig inte för.
Jag blir väl kvar här och sysslar med det jag gjort sedan klockan sex i morse. Vad nu det är?
Man kanske skulle börja röka eller nåt?

Inga kommentarer: