lördag 29 november 2008

ett glas vin till maten och julefrid - as if

jag funderar på att inta området framför tvn och tjurigt vänta in en enda människa som berättar att julens budskap är presenter och grejer i mängder. Personlig vinning. Överdrivna mängder mat. Och fullt av grejer, grejer, grejer.
Om varenda jävel verkligen tycker att julen "är en tid för eftertanke och gemenskap" så fattar jag inte varför julhandeln slår alla rekord år efter år. Vilka är de deprimerade, skuld- och pantsatta?
Det finns en uppenbar diskrepans här. Hm.

Å andra sidan har jag väntat ganska många år på att någon, i intervjusituation, ska säga: jag brukar dricka mig lite full ett par kvällar i veckan. Jag tycker att det känns bra. En flaska vin eller två slinker allt som oftast ned.
Men icke.
Herregud så många människor som dricker ett glas gott vin till maten. Att systembolaget går runt!?

Inga kommentarer: